تبلیغات
my nasa - هلیکوپتر آپاچی

طراحی سایت

قالب وبلاگ

طراحی سایت


my nasa
هـــــــــــوا فضا
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 31 خرداد 1390 توسط ایمان
 
 
بالگرد آپاچی ای اچ ۶۴ دی(به انگلیسی: AH-64D Apache Longbow)نوع جدیدتر و پیشرفته تر بالگرد ای‌اچ-۶۴ آپاچی بوده و با نام آپاچی کمان دراز نیز شناخته می‌شود. اولین نمونه واقعی آپاچی کمان دراز در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۹۹۲ پرواز آزمایشی خود را انجام داد.اولین اسکادران هوایی آپاجی نیز در بهار سال ۱۹۹۷ به ارتش آمریکا ملحق شد. سیستم این جنگ افزار مخوف برای میدان‌های نبرد دیجیتالی آینده طراحی و ساخته شده است. از اصلی‌ترین اصلاحاتی که بر روی این بالگرد انجام شده است می‌توان به اضافه شدن رادار موج میلیمتری کنترل آتش(FCR)، موشک‌های هوا به زمین، فرکانس رادیوی شلیک کن-فراموش کن(به انگلیسی:Longbow Hellfire)که نیاز به نوع لیزری را مرتفع کرده است، موتورها به روز شده، اوینیک و کابین یکپارچه شده اشاره کرد. سیستم رادار کنترل آتش کمان دراز که در بالای روتور اصلی قرار دارد متشکل از آنتن و ترانسمیتر بوده که به صورت چند حالته و موج میلیمتری است.طول موج کوتاه بعلت ارسال پرتوهای باریک قابلیت مقابله با اقدامات متقابل دشمن را بوجود آورده است.سیستم کمان دراز توانایی شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی۲۵۶هدف زمینی را به صورت خودکار در تمام شرایط جوی و پیچیدگی میدان نبرد داراست. رادار کنترل آتش در ۴ حالت مورد استفاده قرار می‌گیرد: ATM یا حالت هدف گیری هوایی جهت شناسایی و الویت بندی اهداف هوایی. GTM یا حالت هدف گیری زمینی جهت تهاجم به اهداف روی زمین، همچنین شناسایی تهدیدهای هوایی. TPM حالت نقشه برداری از موانع زمینی که در وضعیت آب و هوایی نامطلوب به یاری خلبان می‌آید. BIT که یک سیستم آزمایشی درونی رادار است و اشکالات فنی سیستم را در حال پرواز و همچنین حین تعمیر آشکار می سازد.سیستم‌های TADS وPNVS که اولی تصاویر اپتیکی و تلوزیون به همراه دید مادون قرمز از جلو را برای خدمه ارسال می‌داردو دومی تصاویر مادون قرمز در تمام جهت‌ها را برای دید شب به عدسی تک چشمی متصل به کلاه خلبان(کابین عقب) یا کمک خلبان(کابین جلو) می فرستد.هردوی این سیستم‌ها برروی برجک ثابت یا گردان روی دماغه بالگرد نصب شده اند.ترکیبFCR و TADS برتری انکارناپذیری را برای آپاچی بوجود آورده است، در حالی که خلبان در وضعیت ATM رادار کنترل آتش، اهداف هوایی اعم از هلیکوپتر یا هواپیما را جستجو می‌کند؛ کمک خلبان اهداف زمینی را به کمک TADS شناسایی می‌کند.در حالت یکپارچه وقتیFCR هدفی را شناسایی و الویت بندی می‌کند، TADS به طور خودکار روی هدف قفل کرده و سپس کمک خلبانمی توان تصاویر الکترواوپتیک هدف مورد نظر را دریافت کند. موشکهای هوا به زمینHELLFIRE RF با جستجوگر موج میلیمتری و برد۸تا۱۲کیلومتر که مهمترین جنگ افزار آپاچی است که اطلاعات اهداف اولیه و ثانویه را از FCR،TADS یا یک بالگرد دیگر گرفته و این قابلیت را دارد که قبل از شلیک و یا بعد از شلیک روی اهداف ثابت یا متحرک قفل کند.آپاچی همچنین می‌تواند انواع موشک‌های هوا به هوای((استینگر))،((سایدواندر))،((میسترال))ر جهت شکار بالگردها و هواپیماهای دشمن و موشک ضد رادار((سایدرام))را برای مقابله با تهدیدهای راداری دشمن با خود حمل کند.توپ ۳۰ میلیمتری با قابلیت شلیک ۶۲۵ بار در دقیقه با توانایی حمل ۱۲۰۰ گلوله و سیستم پرتاب راکت با بالچه‌های تاشونده شامل۷۶ راکت ۷۰ میلیمتری هایدرا جهت استفاده علیه افراد و خودروهای سبک از دیگر سلاح‌های استاندارد نصب شده روی آپاچی است. دو موتور توربو شفت جنرال الکتریک پر قدرت۱۲۶۵T700-GE-701Cکیلو وات، قدرت مورد نیاز این پرنده را تامین می‌کنند. حداثر برد آپاچی با مخازن سوخت خارجی ۱۹۰۰ کیلومتر و بدون مخازن خارجی ۴۰۰ کیلومتر است.

  • نوع: بالگرد جنگنده
  • کارخانه‌های سازنده:بالگرد سازی هیوز- مک دانل داگلاس(صنایع دفاعی بوئینگ)
  • پرواز اولیه:۳۰سپتامبر۱۹۷۵
  • وضعیت فعلی:سرویس دهی فعال
  • کاربران: ارتش ایالات متحده - نیروی هوایی اسرائیل-نیروی هوایی هلند-نیروی دفاعی ژاپن
  • تاریخ تحویل:۱۹۸۴
  • تعداد ساخته شده:۱۰۴۸از ۲۰۰۰ مورد سفارش شده
  • قیمت:۱۸میلیون دلار آمریکا







طبقه بندی: هلیکوپتر ها،
.: Weblog Themes By Pichak :.


free counters
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک


قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

چت

قالب بلاگ اسکای

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ